Не
споглядати й говорити,
а
діяти і творити…
Сьогодні надзвичайно важливо сприяти формуванню
особистісних якостей громадянина демократичної держави, патріота України,
виховувати особистість, якій притаманні демократична громадянська культура,
готовність до дієвої участі у житті суспільства. На сучасному етапі молоді понад
усе бракує саме компетентного досвіду участі у суспільно-політичних процесах країни. Тому насамперед потрібно створити умови
для того, щоб учні могли його набути шляхом участі у шкільному самоврядуванні, дитячих
і молодіжних об'єднаннях, в ході співпраці з громадськими організаціями.
Згідно нового Закону «Про
повну загальну середню освіту» передбачається більше
прав для учнівського самоврядування:
·
чіткі повноваження
учнівського самоврядування;
·
право керівнику
учнівського самоврядування на невідкладний прийом керівником закладу освіти;
·
право учнів через своїх
представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що
стосуються організації та реалізації освітнього процесу.
Освіта в Новій українській
школі ґрунтується на розвитку ключових компетентностей, громадянської зокрема. Один із найефективніших способів навчитися
саме громадянської компетентності є учнівське самоврядування у школі. Іноземний
досвід це підтверджує. Саме американський філософ Джон Дьюї був одним з перших, хто розглядав школи не лише як суто
освітні інституції, але і як хороший майданчик
для отримання громадянських компетентностей. Беручи участь у роботі
органів учнівського самоврядування, учні зможуть не тільки поглибити своє
розуміння демократії, а й з’ясувати роль, яку виконує кожний громадянин у
розвитку демократичних ідеалів, своїми вчинками діючи на користь суспільстваТрадиційно в нашому ліцеї до Дня працівників освіти проводиться День учнівського самоврядування. Учні школи бажають вчителям відчути тепло їхніх сердець у цей осінній день.Хай життя буде наповнене наснагою, любов'ю та здоров'ям, а педагогічна майстерність з кожним роком стає ще більш витонченою. Хай творчий розвиток та самоцінність дитини буде основою Вашої діяльності! Креативу Вам та позитиву, натхнення та радості, миру та великих успіхів!Дякуємо ЗСУ за можливість навчатися і навчати!
У нашому ліцеї проводилася акція "Смілива гривня" (збір монет номіналами 10, 25, 50 коп. та 1, 2, 5 і 10 грн.) – благодійна ініціатива, мета якої об’єднати зусилля усіх небайдужих та зібрати кошти для допомоги Збройним Силам України.
З Днем працівника освіти!
Щиро дякуємо всім учням нашого ліцею за позитивний день учнівського самоврядування!!!
УЧНІВСЬКІ ПРАВИЛА
Президентом Учнівської республіки на 2021-2022 н.р. за результатами виборів обрано Софію Люсік, ученицю 10-А класуЩиро вітаємо!!!!!!!!
Вечірні посиденьки Президентської ради в День Соборності України
Засідання Президентської ради (онлайн-зустріч)
Зелений клас (навчання на свіжому повітрі)
Традиційно в нашому ліцеї до Дня працівників освіти проводиться День учнівського самоврядування.
Учні школи бажають вчителям відчути тепло їхніх сердець у цей осінній день.
Хай життя буде наповнене наснагою, любов'ю та здоров'ям, а педагогічна майстерність з кожним роком стає ще більш витонченою. Хай творчий розвиток та самоцінність дитини буде основою Вашої діяльності! Креативу Вам та позитиву, натхнення та радості, миру та великих успіхів!
Дякуємо ЗСУ за можливість навчатися і навчати!
У нашому ліцеї проводилася акція "Смілива гривня" (збір монет номіналами 10, 25, 50 коп. та 1, 2, 5 і 10 грн.) – благодійна ініціатива, мета якої об’єднати зусилля усіх небайдужих та зібрати кошти для допомоги Збройним Силам України.
З Днем працівника освіти!
Президентом Учнівської республіки на 2021-2022 н.р. за результатами виборів обрано Софію Люсік, ученицю 10-А класу
Щиро вітаємо!!!!!!!!
Директор школи та президент Учнівської республіки вітають всіх з початком навчального року
Метою учнівського самоврядування є формування творчої особистості сучасного лідера.
Для досягнення означеної мети передбачено реалізацію таких завдань:
•формування гармонійно розвиненої
людини, що наділена глибокою громадською відповідальністю, здатна до
самовдосконалення;
•набуття ключових життєвих компетентностей, розкриття та розвиток лідерських
здібностей учнів;
•формування психолого-толерантного, доброзичливого ставлення до інших
особистостей, груп, народів, а також розуміння і прийняття кращих моральних
досягнень попередніх поколінь;
•розвиток творчого мислення,
формування власної точки зору та критичного ставлення до інформації;
•опанування навичками самоаналізу та
самоусвідомлення, оцінки почуттів і мотивів поведінки оточуючих, уміння робити
вибір і брати на себе відповідальність;
•формування гуманістичного
світогляду;
•допомога адаптації особистості в
суспільстві;
•навчання учнів знаходити вихід із
скрутних ситуацій, долати неприємні почуття та власну невпевненість;
•підготовка до свідомої активної
участі в суспільному житті школи, української держави.
Мальвіна&Буратіно(педагог-організатор, президент Учнівської республіки)Робочі моменти в НУШ
Мальвіна&Буратіно
(педагог-організатор, президент Учнівської республіки)
Робочі моменти в НУШ
Принципи діяльності
учнівського самоврядування:
•гуманність і демократичність;
•науковість і системність;
•діяльність;
•особистісно-орієнтований підхід;
•підтримання зв'язку з життям.
Принципи
дії вчителя щодо учнівського самоврядування виражаються формулою:
Ø Радь!
Ø Пропонуй!
Ø Показуй перспективи зростання!
Ø Зацікавлюй!
Ø Довіряй!
Ø Аналізуй!
Ø Давай можливість проявити дітям ініціативу!
Але не “натискай”!
Чого ми прагнемо?
Організувати життя в нашій
другій домівці так, щоб…
сприяти навчальній та творчій діяльності учнів;
створити широке поле можливостей
самореалізації дітей у конкретних справах;
забезпечувати формування
соціально-компетентної молоді;
сприяти розвитку лідерського потенціалу;
давати навички захисту своїх прав;
охоплювати якнайбільшу кількість школярів;
виховувати почуття власної гідності;
вчити досягати індивідуальності.
Принципи
дії вчителя щодо учнівського самоврядування виражаються формулою:
Ø Радь!
Ø Пропонуй!
Ø Показуй перспективи зростання!
Ø Зацікавлюй!
Ø Довіряй!
Ø Аналізуй!
Ø Давай можливість проявити дітям ініціативу!
Але не “натискай”!
Чого ми прагнемо?
Організувати життя в нашій
другій домівці так, щоб…
сприяти навчальній та творчій діяльності учнів;
створити широке поле можливостей
самореалізації дітей у конкретних справах;
забезпечувати формування
соціально-компетентної молоді;
сприяти розвитку лідерського потенціалу;
давати навички захисту своїх прав;
охоплювати якнайбільшу кількість школярів;
виховувати почуття власної гідності;
вчити досягати індивідуальності.
Символіка Учнівської республіки читати...
Статут читати...
Здатність до самоврядування в суспільстві
не є природженою.
Це результат звички та довготривалої підготовки.
Г.Джефферсон
Учнівське
самоврядування забезпечує комплексний
виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до систематичної й усвідомленої
участі в справах закладу освіти та
класного колективу, до вирішення важливих питань життя школи.
Учнівське
самоврядування – це організація життя шкільного колективу, в якому:
розвивається соціально
активна, гуманістично-спрямована особистість;
у здобувачів
освіти з’являється можливість виявляти
себе в соціально значимих справах;
формується глибоко усвідомлена
громадянська позиція учня, почуття власної гідності, національної свідомості.
Учнівське
самоврядування не є самоціллю, а дійсно цікавим шкільним життям. Учні самі
вирішують, яким повинен бути зміст шкільного середовища, адже вони повинні
навчитися відповідати за все: за школу, в якій навчаються, за друзів, за кожний
свій крок. Учнівське самоврядування нашого навчального закладу, в широкому
розумінні, стосується способу життя та поведінки шкільного колективу в цілому,
і кожного члена зокрема. В умовах демократизації і гуманізації нашого
суспільства – це величезна сила, спрямована на розвиток самостійності,
ініціативи і взаємодопомоги, зростання громадської активності, формування
почуття господаря, який за все відповідає.
Успішність учнівського самоврядування
визначатиметься насамперед тим, що його учасник ітиме в доросле життя впевнено,
самостійно, з позитивною настановою, буде здатним допомагати іншим, брати на
себе відповідальність і сміливість вирішувати поставлені завдання, всебічно
розвиватися і самовдосконалюватися протягом усього життя, сягати дедалі вищих
ступенів розвитку й самостійності. Дуже важливо, щоб кожен юнак і кожна дівчина
вже зі шкільної лави розуміли важливість єдності народу перед викликом
випробувань, перед зовнішніми та внутрішніми проблемами.
Саме така форма співпраці виховує у молоді готовність
відповідати за конкретні справи і вчинки. І, хто знає, можливо, отриманий
досвід участі у самоврядуванні стане для учнів сходинкою до майбутнього
керівництва підприємством чи навіть державою.
Інтеграція учнівського самоврядування в дії
Процес створення самоврядування у нашому закладі освіти
пройшов кілька етапів, кожен з яких супроводжувався підготовкою відповідних
документів, що окреслюють правове поле учнівської діяльності.
На
першому етапі ми розпочинали із
створення команди, знайшли і зібрали зацікавлених учнів, працювали з
ними, щоб створити команду однодумців, які б діяли спільно. Потім разом
підготували проєкт самоврядування і почали його реалізацію у формах, погоджених
із школярами. Отже, спершу утворили команду, а потім органи самоврядування.
Найважливіше –
створити в команді особливу атмосферу, систему цінностей. Тоді учні сприймуть
самоврядування не як громадське, а як особисте життя. Команда — це група, яка
здатна впровадити свої ідеї в життя і не розбігтися у різні боки через перші ж
труднощі.
На
другому етапі обрали модель
самоврядування, яка б найкраще підходила для цієї команди, визначили якою вона
буде і як її запроваджувати. Для цього розробили проєкт самоврядування.
Розробка якого стала загальною справою команди. Проєкт містив відповіді на
важливі запитання: які потреби нашої школи може вирішити учнівське
самоврядування, яке воно місце займатиме в шкільному житті .
Створюючи модель учнівського самоврядування, ми прагнули
втілити в життя мрію про дитячу самостійність, про можливість повної
самореалізації, бо творити індивідуальність необхідно саме в юнацькому віці,
коли формується характер та визначаються якості особистості. Тому ми і створили
модель нашої шкільної держави- Учнівської республіки, метою якої є залучення
широкого загалу здобувачів освіти до управління шкільним життям, отримання
підлітками практичного досвіду, з яким вони зможуть краще адаптуватися в
дорослому житті.
На
третьому рівні команда
визначає, як знайти спільну мову з учнями, вчителями. Якщо роботу на цьому
етапі проведено на високому рівні, то навколо команди гуртуються активісти, а
педагоги і батьки допомагають і підтримують їх.
Та найвагомішим на цьому рівні є те, що нас зрозуміли і підтримали батьки. Вони, можливо,
першими серед всіх нас почули і побачили
зміни на краще в своїх дітях: в поведінці, в ставленні до оточуючих, до навчання та виконання домашніх обов’язків.
Четвертий
етап - це нормативне забезпечення учнівського
самоврядування. Документи, які визначають його роль, - це статут Учнівської республіки, положення про Президентську
раду, положення про міністерства, структура роботи Президентської ради та
міністерств, повноваження президента та міністрів, складання та затвердження регламенту роботи Президентської ради.
. Статут учнівської республіки був розроблений і
затверджений членами Президентської ради та обговорений і прийнятий усіма
учнями школи. Це дало можливість виховувати в учнів правову культуру
громадянина України, яка складається передусім із свідомого ставлення до своїх
прав і обов’язків.
П’ятий
етап - це формування
органів самоврядування (вибори або довільна форма самоорганізації).
Самоврядуванню необхідна досить чітка виборна система, адже саме вибори
навчають свідомо приймати рішення, віддаючи голос тому, хто справді може
впоратися із поставленими завданнями. Оскільки вибори – визначна подія в
розвитку учнівського самоврядування, важливо, щоб учні це відчули. У нашій школі вже вісімнадцятий рік підряд діє чітка
система виборів президента школи.
Шостий
етап, який триває і сьогодні, характеризується
удосконаленням організаційної діяльності. На цьому етапі розширюється роль
учнівського самоврядування в житті школи. У його структурі створюються нові
підрозділи: клуби, об’єднання, тимчасові формування.
З метою ефективного функціонування учнівського
самоврядування нами запроваджено двоступеневу структуру — загальношкільну і
класну, яка має на меті залучення всіх учнів у процес самоврядування.
Загальношкільна модель, перенесена на
рівень класу, забезпечує поступову та грунтовну підготовку молодших школярів до
подальшої роботи у старших класах у напрямку розвитку шкільного самоврядування.
Це дає можливість залучити до роботи велику кількість учнів. Має місце чіткий
взаємозв’язок органів учнівського самоврядування класів із загальношкільними,
що знайшло своє відображення у підпорядкуванні перших останнім.
Педагоги-консультанти (закріплені за окремим міністерством) допомагають органам
самоврядування підготувати обгрунтовану перспективу розвитку діяльності у позашкільний час, консультують
членів міністерств з окремих питань життєдіяльності учнів. Класний керівник є
консультантом з певного виду учнівської діяльності в межах класу. Ініціаторами
різноманітних справ у класі і школі виступають учні.
Започаткувала модель учнівського самоврядування Клімчук
Ірина Федорівна, заступник з виховної роботи. На базі нашої школи у 2011 році
був проведений обласний семінар з питань організації громадянської освіти і виховання в системі
навчально-виховної роботи.
Нашу школу
вже багато років знають як школу-родину, її головне завдання – створити умови
для формування і розвитку молодої особистості, для того щоб вона відчула себе
повноцінним членом суспільства і з самого дитинства розуміла свою значимість,
вірила – все в її руках.Це розуміння досягається завдяки злагодженій,
цілеспрямованій роботі педагогічного, учнівського і батьківського колективів
школи. За багато років у закладі створено потужну систему шкільного
самоврядування, яка бере активну участь не тільки в управлінні, а й робить
життя учнів більш цікавим і комфортним, при цьому не стоїть на місці і постійно
розвивається.
Наш досвід свідчить, що самоврядування дозволяє учням
розвинути такі соціальні якості людини, як громадянську компетентність,
толерантність, критичність та конструктивність мислення, повагу до власної та
чужої праці, оптимізм, гуманізм, здатність до самоаналізу і самовиховання. Воно
спонукає до осмислення власної ролі у життєдіяльності колективу і є реальним
фактором формування демократичних, правових засад і традицій у міжособистісному
спілкуванні старшокласників, їх підготовки до розбудови громадянського
суспільства нашої України. І, нарешті, учнівське самоврядування є організацією,
що складається з учнів, створена учнями й існує для учнів.
Учнівське самоврядування(презентація) перегляд...
Структура Учнівського самоврядування читати...
Яким має бути освітнє середовище в сучасному освітньому закладі говорилось сьогодні на засіданні педагогічної ради ліцею. Педагоги ділилися досвідом щодо створення безпечного, здорового освітнього середовища, що сприяє формуванню життєвих навичок учнів.
Образ
сучасного лідера: його якості та ціннісні орієнтири
Найкращий володар той,
про кого народ знає лише те, що
він існує.
Трохи гірші ті володарі, які
вимагають,
щоб народ їх любив і звеличував.
Ще гірші ті володарі, що народ їх
боїться;
і гірші від усіх ті володарі,
що народ їх зневажає.
Лао Цзи
Головною метою
сучасної загальної освіти в Україні є виховання свідомого громадянина,
формування життєво компетентної, творчої особистості, здатної до
життєдіяльності в полікультурному соціумі. Згідно з основними викликами
сьогодення, школа XXI століття — це передусім відкрита виховна система,
спрямована на виховання дитини як суб'єкта особистісного життя й успіху,
оволодіння учнем життєвою компетентністю. Школа зобов'язана створити умови для
творчого розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України,
формувати покоління конкурентноспроможних і мобільних, здатних навчатися
впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадського суспільства.
Лідерство є
специфічним психологічним навантаженням, яке містить у собі цілий блок вимог до
особистості.
Сучасний лідер
— це життєстійка, життєздатна і життєтворча особистість, яка активно
інтегрується в суспільстві, добре орієнтується та бере активну участь в
економічних, соціальних, політичних, культурних процесах, зберігаючи при цьому
свою світоглядну позицію, гуманістичні ідеали та цінності. Особистість
сучасного лідера характеризується високою громадською активністю, підприємливістю,
здатністю знаходити оптимальні шляхи та засоби розв'язання будь-яких проблем у
нестандартних ситуаціях. Така особистість має критичне мислення, потребу в
досягненнях, в успіху, бачить альтернативи, здатна до самостійних рішень,
постійного саморозвитку. Крім того, слід враховувати, що саме від лідера
залежить екологія душі людини, психологічно комфортна атмосфера й організація
життєдіяльності колективу.
Метою
учнівського самоврядування є формування
творчої особистості сучасного лідера.Для досягнення означеної мети передбачено
реалізацію такихзавдань:
формування гармонійно розвиненої людини, що наділена глибокою громадською
відповідальністю, здатна до самовдосконалення;
набуття ключових життєвих компетентностей, розкриття та розвиток лідерських
здібностей учнів;
формування психолого-толерантного, доброзичливого ставлення до інших
особистостей, груп, народів, а також розуміння і прийняття кращих моральних
досягнень попередніх поколінь;
розвиток творчого мислення, формування власної точки зору та критичного
ставлення до інформації;
опанування навичками самоаналізу та самоусвідомлення, оцінки почуттів і
мотивів поведінки оточуючих, уміння робити вибір і брати на себе
відповідальність;
формування гуманістичного світогляду;
допомога адаптації особистості в суспільстві;
навчання учнів знаходити вихід із скрутних ситуацій, долати неприємні
почуття та власну невпевненість;
підготовка до свідомої активної участі в суспільному житті школи,
української держави.
Принципи діяльності учнівського
самоврядування:
гуманність і демократичність;
науковість і системність;
діяльність;
особистісно-орієнтований підхід;
підтримання зв'язку з життям.
Людина - істота соціальна, тому існування поза колективом для неї
неприйнятне. Разом з тим кожен має право на особисте життя. Колектив обмежує
права своїх членів, збільшує обов'язки, але і збільшує можливості. Наприклад,
бджоли, мурахи, терміти, ряд інших істот не спроможні вижити поодинці. Їх життя
підпорядковане певним загальноприйнятим правилам. За рахунок цього вони здатні
досягати неймовірних результатів, які викликають у нас подив і захоплення. Чи
може одна бджола спорудити житло, вижити і дати потомство? - Ні. Щось схоже ми
можемо бачити у великому колективі, де за рахунок розподілу функцій досягається
кращий результат, ніж якщо кожен діяв би поокремо. Але для ефективної роботи
хтось має узгоджувати і координувати діяльність між різними особинами. І цю
функцію виконує одна особа – лідер, тобто президент школи.
У кожній соціальній групі є мінімум один - виражений або прихований лідер.
Від нього залежить чи буде колектив мати успіх чи ні. Якщо колектив втрачає
лідера, то його місце обов'язково рано чи пізно займає новий лідер.
Лідер здатний бачити далі, вище, глибше, діяти швидше, ефективніше,
креативніше, здатний брати відповідальність, імпровізувати, творити. Він
генерує ідеї, кристалізує власні задуми, відточуючи їх у контактах з
колективом, сприймає задуми членів команди як свої власні та допомагає у їх
реалізації.
Одним із колективів, через який пройшов, проходить, чи пройде кожен з нас є
класний колектив, де є свої лідери, своє самоврядування, як офіційне так і
стихійне, постійне чи тимчасове, спільне для всього класу чи для його частини.
При формуванні офіційного самоврядування часто постає проблема з вибором
старости. Колектив має зробити важливий вибір - вибрати старосту класу -
офіційного лідера, через якого буде триматися зв'язок з педколективом.
Лідер може бути природним або
формальним, вибраним або призначеним. Від нього залежить подальший результат
розвитку колективу.
Природний лідер є в кожному колективі і діє ситуативно, спонтанно, а
стабільний колектив потребує лідера на тривалий термін. Такий лідер стає посередником між педагогічним і учнівським
колективом, у нього з’являються обов’язки та права, можливості та
відповідальність.
Результативність та ефективність забезпечують подальший
розвиток, який, як правило, залежить від сильної команди, «команди лідерів».
Лідерство – це рух уперед та досягнення успіху разом зі
своєю командою.
Учнівські правила читати...
"Світ без насильства"
(навчання лідерів) читати...
"Тренінг особистісного росту"
(навчання лідерів) читати...
Створення лепбуків "Історія свого класу"(фото)
(навчання лідерів) читати...
(навчання лідерів) читати...
(навчання лідерів) читати...
"Тренінг особистісного росту"
(навчання лідерів) читати...